Mini Maria Värmdö

Mini Maria Värmdö vänder sig till ungdomar och vuxna upp till 25 år som har ett riskbruk, missbruk eller beroende av alkohol, tabletter eller droger. Vi är till för ungdomar upp till 25 år och deras föräldrar. Vi har tystnadsplikt och alla besök är avgiftsfria.

Initiativet till besöket hos Mini Maria kan tas av föräldrar, socialtjänsten, skolan, andra viktiga vuxna eller av ungdomen själv.

På Mini Maria Värmdö finns sjuksköterska, behandlare och läkare.

Oroliga föräldrar

Du som förälder behöver inte veta att ditt barn har börjat dricka eller provat droger för att ta kontakt med oss. Det räcker att du är orolig. Du kan ringa oss och ställa frågor och få hjälp.

Om vi under samtalets gång kommer fram till att träffas, återkommer vi med en tid till dig.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder olika vårdinsatser:

- Föräldrarsamtal
- Substansbruk behandling
- Motiverande samtal
- Behandling

Behandlare nås på telefon:

Sjuksköterska telefon (endast tisdag och torsdag):

Mini-Maria Värmdö 1177 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Öppet tider:

Måndag till onsdag kl.8.00-17.00
Torsdag 8.00-19.00
Fredag 8.00-13.00

Maria ungdoms akutmottagning

Telefon: 08-123 474 10 - akuta situationer, dygnet runt. Vid akut livsfara ring alltid 112!

Maria ungdoms akutmottagning finns på Finsens väg 1 vid St. Görans Sjukhus T-bana Fridhemsplan.