Kulturlokaler

I Gustavsberg finns lokaler att hyra för föreställningar, konserter, kurser och konferenser.

Gustavsbergsteatern

Gustavsbergsteatern har en teatersalong med 243 publikplatser. Salongen ska i första hand användas för publika kulturarrangemang.

I Gustavsbergsteatern finns Kristallsalen, danssal för t.ex. balett, 84 kvm.

För att boka Gustavsbergsteatern maila varmdo.boka-lokal@varmdo.se

Obs! Vid arrangmang som kräver ljud/scenljus eller vänder sig till allmänheten måste tekniker bokas. (Se pris i taxor)

I hyran för tekniker ingår följande utrustning:

• Filmduk
  • Projektor (Dator ingår ej)
  • 2 st trådlösa mikrofoner
  • 2 st trådlösa headsets
  • Scenljus

Vid behov av ytterliggare teknik/utrustning ta kontakt med lena.bergstedt@varmdo.se

Bokning av Gustavsbergsteatern kan senast ske en vecka innan aktuellt datum.

Mer fakta om Gustavsbergsteatern Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Boka Gustavsbergsteatern Öppnas i nytt fönster.

Bio på Gustavsbergsteatern Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Musikens hus

Musikens hus ligger i Gustavsbergs centrum, precis intill Gustavsbergsteatern. Varje vecka går hundratals Värmdöungdomar här på olika musikaktiviteter och kurser hos Värmdö kulturskola.

Husets största lokal är på 150 kvadratmeter, med plats för orkestrar, steelband och repetitioner. Det finns också två salar på 50 kvadratmeter vardera, för körer och mindre ensembler. Rockrummet och slagverksrummet är specialinredda för att kunna tillgodose behovet av elektrisk musikutrustning och ljuddämpning. Musikens hus rymmer också en piano- och datastudio.

Centrumhuset

Centrumhuset ligger i Gustavsbergs centrum, precis intill stora parkeringen.
I Centrumhuset finns två danssalar, Stora danssalen 170 kvm och lilla dansalen 80 kvm.
I Centrumhuset finns även fem musikrum samt ett Emsemblerum.

Ungkulturhuset

Ungkulturhuset ligger i Gustavsbergs centrum, precis intill stora parkeringen.
I Ungkulturhuset finns stora dansalen 140 kvm, Black Box Dans/teatersal 100 kvm, Ateljé och keramik verkstad samt hobbyrum för bild och form.

Boka lokal

Boka lokal gör du genom kommunens e-tjänst Interbook.

Läs mer och boka lokal

Bokningstelefon Idrott/skolor: 08-570 480 53