Första spadtaget för Charlottendalshallen

Deshira och två barn gräver i en sandgrop

Tisdagen den 5 april togs första spadtaget till nya Charlottendalshallen i Gustavsberg. Bygget startar våren 2022. Hallen och aktivitetsytan planeras vara klara efter sommaren 2023.

Charlottensdalshallen kommer att bli en fullstor idrottshall med inriktning mot innebandy och handboll, och med en publikkapacitet på ca 270 personer. Deshira Flankör, kommunstyrelsens ordförande tog tillsammans med en elev från Ekedalsskolan och en elev från Engelska skolan det försa spadtaget.

Äntligen blir sporthallen i Charlottendal av och vi utökar kommunens anläggningar för idrott. Det har varit en ära för mig att fira denna dag tillsammans med elever från Ekedalsskolan och Engelska skolan. Nu ser vi fram emot ännu mer idrottande för våra unga i Värmdö kommun, säger Deshira Flankör, kommunstyrelsens ordförande.

Fokus under ceremonin var på klasserna från Ekedalsskolan och Engelska skolan. Det blir en fullskalig idrottshall med stora ytor. Det kommer bland annat finnas ett aktivitetsrum för dans, yoga, utbildning och liknande. På plan 2 kommer även en mindre cafédel att finnas som kommer att vara öppen ut mot hallen för åskådarna. Intill hallen kommer det att finnas en aktivitetsyta med bland annat basketplan.