Välkommen på skoldialog den 19 Maj

Olikfärgade pennor framför en griffeltavla.

Torsdagen den 19 maj kl. 18.30-21.00 i Värmdösalen, kommunhuset Skogsbo. Utbildningsnämnden genomför en skoldialog på ämnet kunskapsutveckling i grundskolan i Värmdö kommun där vårdnadshavare till elever i årskurs 6, 7 och 8 i Värmdös kommunala skolor samt friskolorna får möjlighet att ta del av en spännande föreläsning och efterföljande dialog och samtal.

Anmäl dig senast den 15 maj:

Skoldialog

Utbildningsnämnden finns på plats i Värmdösalen från kl. 17:30. Fika serveras från kl. 17:30.

Inbjuden föreläsare är Martin Forster, legitimerad psykolog och Fil dr. i psykologi. Martin Forsters forskning handlar primärt om utveckling och utvärdering av interventioner som riktar sig till föräldrar och barn. Martin Forster har skrivit böcker på temat relation föräldrar- barn och barns välmående och självkänsla och är regelbundet gäst i Nyhetsmorgon.

Framgångsrik skolutveckling bygger på systematiskt kvalitetsarbete samt föräldrars engagemang för undervisning och dialog. Tanken är att genomföra skoldialogen 1-2 gånger per år. Det ger oss en fantastisk möjlighet att lyssna till synpunkter från vårdnadshavare, skolforskning och andra som är intresserade av skolutvecklingsfrågor säger Amie Kronblad (L), utbildningsnämndens ordförande.