Värmdö är toppen på sportlovet!

Mall för nyhetsbild

Även om sportlovet i år blir lite annorlunda än vad vi är vana vid, kommer det finnas massor utav härliga aktiviteter planerade för kommunens barn och unga.

Värmdö kommun har i samarbete med Lillsveds folkhögskola satt ihop ett gediget sportlovsprogram; Vad sägs om Badminton i mörker? Skridskoskola? Eller varför inte läger med Disney-tema?

Spana in vår sportlovssida nedan och välj det som passar. Det finns något för alla och anmälan öppnar imorgon fredag 19/2.

Sportlov Värmdö

Och du? Tillsammans hjälps vi åt att komma ihåg att Sportlovet 2021 på grund av covid-19 har en del restriktioner. Låt oss alla ta hand om varandra genom att:

• Stanna hemma vid minsta symtom
  • Hämta/lämna barnen utomhus, följa anvisningarna för in- och utpassage
  • Se till att hålla avstånd när ni lämnar och hämtar ert barn
  • Hjälpa barnen genom att påminna om handtvätt
  • Varje aktivitet ska bokas i förväg, maxantal och information finns under varje aktivitet i foldern
  • För att minska smittspridningen finns ett maxantal som får vistas i varje lokal. Information om det finns på www.varmdo.se Länk till annan webbplats. och i lokalerna.

Observera att Sportfiskarnas vinterfiske och handbollens prova-på tyvärr behövts ställas in. Med anledning av den pågående pandemin ber vi er att ha överseende med att det kan komma att ske fler förändringar i programmet och inriktningen.

Ha ett fantastiskt sportlov på hemmaplan!