Värmdö kommun bjuder in till seminariekväll

2022-11-22

En bild med texten: Grattis du har en tonåring. Välkommen till en seminariekväll.

Välkommen på seminariekväll anordnad av Säkerhetsenheten på Värmdö kommun. Seminariet riktar sig till vårdnadshavare till tonåringar eller andra vuxna som har tonåringar i sin närhet i yrket eller föreningslivet. Ingen föranmälan krävs.

Datum och tid: Måndag 28 november kl. 18.00–20.00.

Plats: Värmdösalen, Värmdö kommunhus, Skogsbovägen 9–11

Det bjuds på kaffe/te och lättare tilltugg.

PROGRAM

18.00–18.20 Mats Klaesson, polisinspektör, berättar om vad vårdnadshavare bör tänka på kring a-traktorer.

18:20-19:00 Marcus Warneby, kriminalinspektör, delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter kring olika arenor där droger säljs och om vad du som vårdnadshavare bör vara uppmärksam på.

19.00–19.20 Mingel med Polarna, Ungdomsmottagningen, Hamnen – mottagning för barn/unga/föräldrar, Stödcentrum för unga brottsutsatta, SSPF-samordnare, socialtjänsten, kurator från elevhälsan, Ung i Värmdö, Svenska kyrkan, Polisen, Värmdö Nattvandrare, Värmdö kommuns säkerhetssamordnare och trygghetssamordnare.

19.20–20.00 Susanna Landgren, behandlare och droginformatör Mini Maria, informerar om delar från Stockholmsenkäten 2022 samt droginformation från Värmdös perspektiv.

Välkommen!