Sandhamns förskola

Sandhamns förskola är en del av Skärgårdsförskolorna. I en naturlig lärmiljö, nära skog och hav, finns det gott om plats för små nyfikna upptäckare att utforska och leka fritt i en trygg miljö.

Skärgårdsförskolorna består av Möja förskola, Runmarö förskola och Sandhamn förskola.

Här låter vi ditt barn utforska, leka och lära i en hållbar närmiljö full av naturmaterial och spännande upptäckter, tillsammans med kompisarna.

Vår miljö – skärgårdsmiljön

Vi har nära till natur som skog, men även hav och det gör det enkelt för oss att låta ditt barn utforska havsörnens tillväxt, använda isdubbar och skapa ålar, sjöborrar och fiskar av pinnar, kottar och annat naturmaterial.

Nya lärmiljöer och små mötesplatser

Vi lyssnar på barnens önskemål och möter deras inneboende nyfikenhet med material och aktiviteter som gjorda för den lilla upptäckaren. Våra små mötesplatser, där miljön inbjuder till lek och lärande, skapar en fin gemenskap mellan barnen.

Utforskande material

Med nya tankar och barnens nyfikenhet låter vi ditt barn skapa och vara kreativ med både ofärdigt material, som pinnar, pappkartonger och snäckor, och med färdiga leksaker.

Projekt som arbetssätt

Barnens intressen är en röd tråd som styr när vi planerar för ett nytt projekt, som exempelvis när vi jobbar med stad och land och tillsammans bygger upp ett eget litet samhälle.

En förskola för alla i skärgården

Barnen som lever i skärgården ska ha samma möjligheter som barnen på fastlandet. Därför finns skärgårdsförskolan, där vi har gjort allt för att skapa en så smidig förskoletid som möjligt.

Digital teknik

Vi använder lärplattor, datorer, projektorer och digitala mikroskop för att lära och utforska. Självklart har förskolorna i skärgården samma digitala förutsättningar som på fastlandet.

Telefon:
Möja: 08-570 486 56