Ansökan till YH-utbildningen Trafiklärare är öppen

Sista dagen att söka är den 31 maj. Här hittar du mer information om utbildningen och ansökan.

Utbildningen är eftergymnasial och pågår i tre terminer med 15 veckors praktik. På vår yrkeshögskoleutbildning har du tät kontakt med arbetslivet och blir väl förberedd för arbetet som trafiklärare. Utbildningen passar dig som drivs av att se människor utvecklas och som kan kommunicera väl i både tal och skrift. Du är naturligtvis även en trygg bilförare.

Vi strävar hela tiden efter att spegla mångfalden i vårt samhälle och ser därför gärna fler kvinnliga sökande till denna utbildning. Många av våra tidigare studenter arbetar idag inom yrket och chanserna att få jobb efter avslutad utbildning förväntas vara goda.

Sista dagen att söka är den 31 maj!

Här hittar du mer information om utbildningen och länk till ansökan:

Trafiklärare - Värmdö kommun (varmdo.se) Länk till annan webbplats.