Är du vårdnadshavare till en tonåring?

Tonåring sitter med sin mobil i mörkret.

Starka band mellan barn och föräldrar är viktigt, men kan vara utmanande i vardagen. Vi erbjuder stöd i ditt föräldraskap genom fyra gratis gruppträffar.

Ett starkt band mellan barn och föräldrar är en viktig grund för en harmonisk uppväxt till trygga och självständiga individer. Du som förälder kan nog känna igen dig i vardagssituationer där relationen sätts på prov;

• Hur får du din tonåring att dela med sig av vad som händer i livet?
  • Hur undviker du konflikter?
  • Hur pratar du om skärmtid?
  • Hur hanterar du tonåringens frigörelse?

Det är just det här ABC:s gruppträffar handlar om. Vi erbjuder stöd i ditt föräldraskap genom fyra gratis gruppträffar. De leds av utbildade gruppledare och utifrån olika teman tar vi del av både forskning och varandras erfarenheter.

Tisdagar: den 5, 12, 19 och 23 mars

Tid: 09.00-11.20

Plats: Mottagningen Hamnen, Tyra Lundgrens väg 4

På länken kan du anmäla dig och läsa mer om det stöd som erbjuds. Det finns exempelvis även ABC-grupper för dig med barn mellan 3 och 12 år.

Hamnen - för barn, unga och föräldrar - Värmdö kommun (varmdo.se) Länk till annan webbplats.