Noice inspirerar elever att nå framtidsdrömmar

Punk- och rockbandet Noice tillsammans med Paul Fendrich och Anton Ihre från 9B på Kvarnbergsskolan.

Den 22 augusti invigde punk- och rockgruppen Noice Kvarnbergsskolans "The Wall", där extraordinära elevprestationer ska visas upp.

Väggen, "The Wall", ska uppmuntra elever att våga drömma stort och att satsa och tro på sina drömmar.

– Vi behöver fånga våra elevers framtidsdrömmar och få eleverna att känna att vi vill hjälpa dem att uppfylla dem, säger rektor Nina Höglund.

Bakom "The Wall-projektet" står skolans designgrupp, där bland andra musiklärare Tobias Trennevik ingår.

– Vår uppgift är att utveckla den fysiska lärmiljön så att den skapar förutsättningar för och inspirerar våra elever till att lära och utvecklas, säger Tobias Trennevik.

På "The Wall" uppmärksammas prestationer av skolans elever. Men även tidigare elevers arbeten lyfts fram. Först ut är punk- och rockgruppen Noice, vars gruppmedlemmar gick på Kvarnbergsskolan i slutet av 1970-talet. De inviger "The Wall" med att spela fem av deras mest kända låtar.

Kvarnbergsskolans designgrupp: Tobias Trennevik, Jenny Nilsson, Hanna Dahlqvist, Nadja Durango, Tia Klein Ehrenroth och Cathrin Zedun.

Nästa världsstjärna kan komma från Gustavsberg

Innan spelningen frågar vi Peo Thyrén, sångare, basist och kompositör i bandet, om han har något han vill hälsa till eleverna på skolan gällande framtidsdrömmar och prestationer.

– Nästa världsstjärna kan komma från Gustavsberg likväl som någon annanstans ifrån. Så länge man inte sätter upp några gränser för sig själv, jobbar hårt och är schyst så kan man nå hur långt som helst, hälsar Peo Thyrén.

Paul Fendrich och Anton Ihre från 9B tycker att spelningen var jättekul och berättar att Noice inspirerar dem.

– De visar på att även fast man kommer från lilla Gustavsberg så kan man bli något stort, säger Paul Fendrich.

– Jag har längtat efter den här spelningen. Noice är verkligen idoler för mig. Så det var riktigt coolt att få vara med idag, säger Anton Ihre.