Seminariekväll: Grattis – du har en tonåring!

Välkommen på en seminariekväll med föreläsningar, mingel och diskussioner om några av dagens utmaningar som tonåringar och vårdnadshavare kan ställas inför.

Som ett led i arbetet med att skapa en trygg och säker miljö för Värmdös ungdomar håller vi ett seminarium som riktar sig till dig som är vårdnadshavare till en tonåring. Du som har tonåringar i din närhet i exempelvis yrket eller föreningslivet är också varmt välkommen. Ingen föranmälan krävs.

Tid och plats

Vi träffas onsdagen den 22 november kl. 18–20. Seminariet hålls i Värmdösalen i Värmdö kommunhus, Skogsbovägen 9-11.

Medverkande

Under kvällen kommer du få möjlighet att möta representanter från verksamheter och organisationer med stor erfarenhet från arbete med ungdomar och de utmaningar som finns i dagens samhälle. Du kommer bland annat att kunna träffa;

• Värmdö kommuns säkerhetssamordnare
  • Polisen
  • Värmdö Nattvandrare
  • Polarna
  • Ung i Värmdö
  • VK ung
  • Kurator från elevhälsan
  • Socialtjänsten
  • Svenska kyrkan
  • Ungdomsmottagningen
  • Stödcentrum för unga brottsutsatta
  • SSPF-samordnare (Samverkan mellan skola, socialtjänst, polis och fritid)

Du hittar hela programmet för seminariet i vår evenemangskalender:

Grattis - du har en tonåring - Värmdö kommun (varmdo.se) Länk till annan webbplats.