Ska du börja gymnasiet i höst?

Den 15 januari öppnar webben för val av gymnasium. Under valperioden hålls både öppna hus och Gymnasiemässan Värmdö.

Viktiga datum för ansökan

• Valperioden är öppen från måndag den 15 januari till torsdag den 15 februari
  • ​Omvalsperioden sker mellan tisdag den 16 april och onsdag den 15 maj
  • ​Preliminär antagning sker i april och den slutliga antagningen är klar i början av juli

Gymnasieantagningen Storsthlm ansvarar för antagningen för både kommunala, fristående och anpassade gymnasieskolor. På deras hemsida kan du läsa om hur du ansöker, hur antagningen går till och få svar på de vanligaste frågorna.

Antagningswebb - Gymnasieantagningen Storsthlm Länk till annan webbplats.

Öppna hus och gymnasiemässan Värmdö

Under valperioden har både Gustavsbergs gymnasium och Värmdö gymnasium öppna hus dit du och dina vårdnadshavare är välkomna för att lära känna verksamheterna och få veta mer om de utbildningar som erbjuds till hösten. Även Gymnasiemässan Värmdö arrangeras inför valet där du får träffa elever och lärare från fyra av gymnasieskolorna i Värmdö.

Gymnasiemässan Värmdö

När: den 12 januari, kl. 9-15
Var: Gustavsbergs gymnasium och Värmdö tekniska gymnasium

Värmdö gymnasium

När: den 29 januari, kl. 18.00–20.15
Var: Simlångsvägen 26, Årsta

Gustavsbergs Gymnasium

När: den 1 februari, kl. 17.30–19.30
Var: Britt-Louise Sundells gata 11, Gustavsberg

På länken hittar du Värmdös gymnasieskolor och deras hemsidor. De fyra första i listan finns på plats under mässan.

Gymnasieskolor i kommunen - Värmdö kommun (varmdo.se) Länk till annan webbplats.