Gymnasieskolor i kommunen

Värmdö har tre kommunala gymnasieskolor och två fristående. Nedan kan du läsa mer om skolorna.

Gustavsbergs gymnasium - GGY

Gymnasieenkäten visar på att skolans elever är mycket nöjda med sina lärare och sin undervisning. Här erbjuds barn- och fritidsprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet och introduktionsprogrammen. Du kan också kombinera dina studier med följande idrottsprofiler: ishockey, fotboll och e-sport. Gymnasieskolan ligger i fina lokaler i Gustavsbergs hamnkvarter.

Gustavsbergs gymnasiums webbplats

Värmdö gymnasium

Värmdö gymnasium, som är en av Stockholms mest attraktiva gymnasieskolor, ligger centralt vid Gullmarsplan i Stockholm. Skolan erbjuder fem högskoleförberedande program: EK, ES, NA, SA och TE.

Värmdö gymnasiums webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

VTG - Värmdö tekniska gymnasium

Värmdö Tekniska Gymnasium, VTG, ligger i fräscha lokaler i Gustavsbergs hamn. På samtliga yrkesprogram ingår de kurser som krävs för att få grundläggande högskolebehörighet till universitet och högskola. Skolan har över 25 års erfarenhet av att utbilda skickliga hantverkare och mer än 85% av skolans elever har ett arbete att gå till direkt efter studenten.

VTGs webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Mälardalens Ridgymnasium

Höstterminen 2015 startade Mälardalens Ridgymnasium i Gustavsberg. Skolan har ett nationellt naturbruksprogram, NB med inriktning lantbruk och fördjupning häst. Skolan erbjuder även två introduktionsprogram.

Mälardalens Ridgymnasiums webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Anpassad gymnasieskola Kullsvedsskolan

Höstterminen 2023 startade Värmdö kommun upp Kullsvedsskolans anpassade gymnasieskola. Till hösten 2024 erbjuds fem platser på individuella programmet årskurs 1. Skolan är fullt utbyggd 2026 med cirka 20 platser i årskurs 1-4.

Kullsvedsskolans anpassade gymnasium