Lillsveds Backyard

Lillsveds idrottsförening bjuder in till en tidsbestämd backyard till förmån för Suicide Zero.

NÄR: 27 april. Första start kl 9:00. Sista start kl 21:00.

VAR: Lillsveds Gymnastik- och idrottsfolkhögskola

HUR: En prestigelös tävling där man själv bestämmer hur många varv man vill springa. Men detta är en tidsbestämd backyard, vilket betyder att det kommer att finnas en maxtid på 12 varv, dvs 12 timmar. Alltså kommer det sista varvet att starta kl 21:00.

Det kommer erbjudas en dam respektive herrklass, samt en liten backyard.

Lilla backyarden är halverad, 3,35 km med start varje halvtimme.

Vi bjuder på sportdryck, snacks och fika under loppets gång. Dessutom serveras enklare lunch och middag under bestämd tid.

ANMÄLAN: Startavgift 250 kr

Lillsveds stora backyard Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Lillsveds lilla backyard Länk till annan webbplats.

INSAMLING SUICIDE ZERO

Tillsammans samlar vi in pengar till organisationen Suicides Zeros arbete! Allt överskott från loppet går oavkortat till vår insamlingsbössa för Suicide Zero. Vill du skänka en extra slant till insamlingen finns möjlighet att göra det på tävlingsdagen, alternativt genom inlägg här på facebook.

Länk insamling Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

VAD ÄR EN BACKYARD ULTRA?

En backyard ultra går till som så att varje löpare springer 6.7 km med start varje timme. Man är kvar i tävlingen så länge man tar sig runt banan på 60 min, då startar nämligen nästa varv på samma bana. Den som springer flest varv vinner. Man får inte hoppa över ett varv eller komma för sent till starten inför kommande varv, då blir man diskad från tävlingen och får inte fortsätta. Man väljer själv när man ger upp eller inte vill springa fler varv. Den löpare som är sist kvar vinner.

Kontakt: jesper.olsson.vxo@gmail.com

Eller via facebook

Evenemang på facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Lillsveds Gymnastik- och idrottsfolkhögskola