Funkisfestivalen 2024

Funkisfestivalen är Sveriges största melodifestival för personer över 15 år med kognitiv eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning inom LSS. Tävlingen ägde rum första gången år 2011 och blev genast en succé. Sedan dess har det blivit ett årligt återkommande evenemang.

Funkisfestivalen deltävling 2024 den 17 februari

Funkisfestivalen är en sångtävling för personer med funktionsnedsättning inom LSS. Värmdös deltävling av Funkisfestivalen anordnas för sjunde året i rad av Värmdö kulturskola. Vinnaren går vidare till semifinal på Nalen i början av april.

Datum: 17 Februari klockan 14.00 (Mingel i foajén från 13.30)
Plats: Gustavsbergsteatern
Biljetter: finns på biblioteket från lördagen den 3 februari. Biljetterna kommer att vara gratis. Max fem biljetter per person som besöker biblioteket.

Förra årets vinnare Milton Enbergh kommer att framföra sin vinnarlåt Min tjej glöder. Konferencier för festivalen är Evelina Olsén.

Årets tävlande är

🎤 Kim Stork – Mer av dig

🎤 Lucas Wendelin Rydén – Nobody knows

🎤 Niclas Engemoen & Annika Bodin – On my way

🎤 Johnny Hjelm – Bubbel på balkongen

🎤 Wilma Kinnman – Judy min vän

🎤 Sofia Falkborg – Disneyklubbens signaturmelodi

🎤 Patrik Ranvinge - Strövtåg i hembygden

🎤 Emma Halvarsson – Evighet

🎤 Markus Holgersson – Kung för en dag

🎤 Livia Salomonsson – Tommy tycker om mig

🎤 Gisela Sehlin – Mirakel

🎤 Jesper Engelberg – What are words

🎤 Annabelle Temmi & Teodor Aleksejev - Månskensdimma

🎤 Alvin Strandlund – Ingen är som du

Arrangör, deltävlingar och final

Bakom Funkisfestivalen står föreningen Funkisglädje. Värmdös deltävling arrangeras av Värmdö Kulturskola.

Målet med Funkisfestivalen är att skapa ett arrangemang som leder till att så många personer som möjligt med intresse för att sjunga ska få möjlighet att stå på scen och delta på sin egen nivå. Dels uppmärksammas personer med funktionsnedsättning, och dels bjuder tävlingen på en minnesvärd kväll för både deltagare, publik och sponsorer.

Mer om festivalen, deltävlingarna och finalen på Funkisglädje.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Frågor och kontakt

Maja Stenram: maja.stenram@varmdo.se, 072-367 59 96