Kulturskolor och anordnare av kulturkurser

Kulturskolorna har ett stort utbud av kurser och ämnen för dig som är mellan 7 och 20 år.

Värmdö kulturskola

Värmdö kulturskola är en frivillig kommunal verksamhet för elever mellan 6–20 år som är folkbokförda i Värmdö kommun. Undervisningen följer skolårets läsårsdata för de kommunala skolorna då det gäller lov och studiedagar.

Läs mer om Värmdö kulturskola

Värmdö kulturskolor

Föreningsdrivna kulturkursanordnare

Gustavsbergs musik- och balett

På Gustavsbergbaletten kan du dansa balett och karaktärsdans på alla nivåer. Här finns kurser för både barn och ungdomar – från 3 års ålder upp till 20 år. Här kan du också ta pianolektioner. Det finns ingen åldersgräns varken nedåt eller uppåt.

Gustavsbergbalettens hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Show`Em

SHOW´EM är en föreningsdriven Kulturskola för barn och unga från 3 års ålder upp till 19 år.
Här finns danskurser i Barndans, Showkids, Dansmix, Musikal, Showjazz och Streetdance mm.
Sångkurser för individuell sång och gruppsång i olika genrer samt teater/drama
kurser. Undervisningen sker i Centrumhuset och i Ungkulturhuset.

Show`Em:s hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Värmdö scenskola

Värmdö scenskola är en föreningsdriven kulturverksamhet för barn och ungdomar. Här inspireras du i sceniska konstformer såsom dans, teater, musik, dance-acro och parkour.
Du får utveckla både teknik och personliga egenskaper.

Värmdö scenskolas hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ö-teatern

Ö-teatern erbjuder teaterlek, barnteater och Dansteatern för barn och unga 6-13 år i Djurö Kulturhus. Verksamheten utgår från barnens eget skapande och de flesta manus är barnen egna berättelser.

Ö-teaterns hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.