Boka kurs i Värmdö kulturskola

I vårt kurs- och anmälningssystem StudyAlong kan du få en överblick av tider för de kurser du är intresserad av. När du bokat kurs får du förutom den vanliga undervisningen även tillgång till videolektioner, digitala klassrum, noter och filmer!

Våra kurser i bild & form, dans, musik, orkester/ensemble

• Bild & form Bild & form, Keramik
  • Dans Creative contemporary jazz, Skapande dans, Showjazz, Barndans, Dansteater, Dansa utan krav
  • Stråkinstrument Fiol, Altfiol, Cello, Kontrabas, Nyckelharpa
  • Blåsinstrument Blockflöjt, Tvärflöjt, Klarinett, Saxofon, trumpet, Trombon, Tuba
  • Stränginstrument Gitarr, Elgitarr, Elbas
  • Klaverinstrument Piano, Keyboard, Dragspel, Pianoimprovisation
  • Slagverksinstrument Trumset, Marimba, Xylofon, Pukor mm.
  • Sång Solosång, Kör
  • Orkester/Ensemble Blåsorkester, Stråkorkester, Gitarrensemble, Rockband, Folkmusik, Kör, Danskompani
  • För elever med funktionsvariationer Musikverkstan, Kör
  • Introduktionskurser Musikagenterna, Karusellen (Basåret), Nyfiken på musik

Detta ingår i StudyAlong

Vårdnadshavare och elever har egna inloggningar. Som vårdnadshavare kommer du att:

• komma åt Kulturskolans kurskatalog och enkelt kunna boka kurser som intresserar er
  • se information över bokade kurser, tidpunkt, plats, pedagog etc
  • kunna bekräfta och betala erbjudande om fortsatt undervisning
  • kunna följa ditt barns undervisning via iRum (digitala klassrum)

Som elev kommer du att:

• ha tillgång till över tretusen videolektioner filmade av musiker, artister och lärare från kultur-, musik- och musikhögskolor runt om i Sverig
  • kommunicera med din lärare via digitala klassrum (iRum)
  • stärkas i din undervisning genom att läraren kan dela filmer, länkar, noter och bilder på ett lagligt sätt
  • ha en trygg, säker och reklamfri plats för lärande när lusten faller på

Vad är StudyAlong?

StudyAlong.se är ett helhetssystem framtaget för Sveriges kultur- och musikskolor bestående av fyra integrerade delar: kurskatalog, adminverktyg, lärplattform och undervisningsmaterial.

Plattformen är utvecklad sedan 2002 specifikt för kultur- och musikskolors speciella behov. Här kommunicerar du enkelt enskilt eller i grupp med din pedagog och med andra elever. Du kan också dela material som videolektioner, bilder, noter, pdf:er, anteckningar m.m.

Därutöver kan du ta del av StudyAlongs ständigt växande utbud av videolektioner.

Kontakta Värmdö kulturskola

E-post:kulturskolan@varmdo.se